zondag 6 mei 2012

Boeijend Nieuws

Mijn interviews met Frank Boeijen gaan hoofdzakelijk over zijn muziek, zijn teksten en over de nieuwste theatertour. Voordat ik hem interview, bereid ik me grondig voor zodat ik goed beslagen ten ijs kom. Ik heb heel wat artikelen, tv-programma’s en websites de revue zien passeren voordat ik uiteindelijk aan het gesprek begin. Mijn zoektocht begon destijds met de biografie van popjournalist Hans Walraven en communicatiewetenschapper Annette van der Mooren ‘Een lied van verlangen’. De perfecte basis, want dankzij dit boek heb ik Frank nooit hoeven ‘vervelen’ met vragen als ‘wie heeft jou geïnspireerd’ en ‘hoeveel broers en zussen heb je’. Ik kon meteen een stap voorwaarts maken en dat is heel prettig. Veel van die oude tijdschriften, kranten en websites heb ik bewaard als basis voor mijn Boeijen Boekje. Het zijn veelal mooie verhalen en portretten van de zanger. Ik deel ze graag met al zijn bewonderaars via Facebook en Twitter onder de naam Boeijend Nieuws. 

Dit is een uitnodiging
Je bent welkom 

Je weet waar je me kunt vinden... (uit: Dromedaris)

> Boeijend Nieuws op Facebook 
> Boeijend Nieuws op Twitter

3 opmerkingen:

  1. Anoniem5/15/2012

    Mooie woorden Ingrid. Vooral bewonderaars. Ik denk dat Frank inmiddels geen fans meer heeft maar alleen nog maar bewonderaars xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het compliment! In een interview heb ik eens gelezen dat Frank zich 'bewonderaar' noemt van Bob Dylan. Ik heb dus bewust voor deze term gekozen. Leuk dat het je is opgevallen. Groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem5/15/2012

    Ik was ooit (in het begin van de jaren 80) een voorbijganger. Nu een bewonderaar.

    BeantwoordenVerwijderen